بهترین دکتر بواسیر، پزشک متخصص هموروئید در تهران

 

بهترین دکتر بواسیر، پزشک متخصص هموروئید در تهران

بیماری بواسیر یا همان هموروئید عارضه ای شایع در جامعه امروزی است که اغلب افراد تصور می‌کنند با درمان‌های خانگی بهبود یافته و نیازی به مشورت با پزشک نیست!! این تصور کاملا غلط است و برای هر اقدامی حتی روش‌های خانگی و به خصوص استفاده از داروهای بواسیر نیاز است که با دکتر بواسیر یا دکتر هموروئید مشورت نمایید.

از طرفی استفاده مداوم از روش‌های درمان خانگی نمی‌تواند بیماری شما را به طور قطع درمان نماید، بلکه تنها علائم را موقتاً تسکین می‌دهد. همچنین موجب می شود فرآیند درمان های موثر را با تاخیر شروع نمایید که این امر خود موجب پیشرفت بیماری شده و درمان را مشکل تر می‌سازد.

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار برای نتیجه گیری از درمان علاوه بر انتخاب روش صحیح، مراجعه به پزشک مرتبط و متخصص و مجرب در این زمینه بوده که نتیجه درمان را تضمین می‌کند. برای انتخاب صحیح دکتر بواسیر مطالعه ادامه مطالب را از دست ندهید.

نگاهی به بیماری بواسیر

بواسیر

بیماری بواسیر یا هموروئید به تورم و یا گشاد شدن دیواره عروق یا سیاهرگ های کانال مقعد و یا خارج از آن در اثر اعمال فشار اطلاق می شود. بواسیر را می توان در دسته بیماری های مقعدی مرتبط با گوارش قرار داد. از علائم بواسیر میتوان به درد، سوزش، خارش و خونریزی اشاره کرد، که لزوم مراجعه هرچه سریعتر به پزشک را می‌طلبد.

درمان این بیماری تنها از طریق جراحی امکان پذیر است و بهترین روش جراحی که کمترین عوارض را نیز به همراه دارد، لیزر بواسیر است.

برای درمان بواسیر به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

اغلب بیماران پس از مشاهده علائم به پزشک عمومی مراجعه می کنند. که البته برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید این مرحله را حذف کرده و از همان ابتدا با متخصص جراح عمومی مشورت نمایید. متخصص جراح عمومی می‌تواند یکی از بهترین پزشک‌ها برای درمان بواسیر باشد، زیرا که تخصص و تجربه لازم در این زمینه را دارد.

انتخاب پزشک مجرب موجب می‌شود، فرآیند بهبود و تشخیص هرچه سریع تر صورت گرفته و از پیشرفت بیماری جلوگیری شود. در مقابل انتخاب پزشک اشتباه، می‌تواند روند درمان با مشکلاتی جدید روبه رو کند.

زمان طلایی مراجعه به دکتر هموروئید

بهترین زمان برای مراجعه و مشورت با پزشک متخصص درست بعد از شروع علائم و قبل از شروع درمان های خانگی است. زیرا ممکن است این روش‌ها نه تنها علائم را بهبود نبخشد، بلکه موجب تشدید آنها نیز گردد. برخی از مهمترین علائم بواسیر خارجی و داخلی به این شرح است :

  • مشاهده خون به هنگام اجابت مزاج (این خون ممکن است بر روی سطح مدفوع باشد و یا اینکه همزمان با دفع فرد دچار خونریزی شود)
  • بیرون زدگی گوشتی (ممکن است تورم عروق و تجمع خون در آنها موجب بیرون زدگی این عروق از ناحیه مقعد شود)
  • درد (این درد شدید و تیر کشنده می تواند به هنگام نشستن یا اجابت مزاج شدت گیرد)
  • خارش مقعد (خارش نشانه ای نادر از این بیماری است اما در مواردی التهاب مقعد می تواند موجب خارش شود)
  • ترشحات لزج (این ترشحات به دلیل کند شدن حرکات روده پشت مدفوع جمع می شود و سپس از مقعد خارج می شود)
  • حس کامل نبودن دفع (وجود هموروئید و عروق متورم شده در انتهای راست روده موجب می شود، فرد حتی پس از اجابت مزاج این حس را داشته که این فرآیند کامل نبوده است)

Comments

Popular posts from this blog

۶ روش عمل جراحی فیستول مقعدی; مراقبت‌های بعد از عمل

درمان ۱۰۰% زگیل دست و پا با لیزر و کرایو – علت و هزینه