رابطه مقعدی (نزدیکی از عقب) و تاثیرات آن بر بواسیر



رابطه مقعدی یا همان سکس مقعدی یکی از انواع روش های آمیزش جنسی است که بسیاری از روجین به خصوص مردان به انجام آن تاکید دارند. این نوع آمیزش می تواند فشار بسیار زیادی را به عروق و دیواره مقع وارد کرده و سبب ایجاد انواع بیماری ها شود. در این مقاله قصد داریم به عوارض آمیزش مقعدی اشاره کنیم:

رابطه مقعدی چیست؟

رابطه مقعدی نوعی آمیزش جنسی است که از مقعد به عنوان عضو جنسی زنانه استفاده می‌شود. در این نوع آمیزش با قرار دادن آلت، جسم خارجی یا انگشتان لذت جنسی برای زن و مرد فراهم میشود.

مقعد ناحیه ای بسیار حساس و آسیب پذیر است . وارد شدن جسم خارجی و یا آلت به مقعد می‌تواند فشار زیادی را به مقعد وارد کرده و باعث انواع آسیب ها و یا حتی پارگی مقعد و روده گردد. مقعد بر خلاف واژن با تحریک اعصاب مرطوب نمیشود، و همین امر هم باعث انواع مشکلات می‌گردد.

مقعد از دو عضله به نام اسفنکتر ساخته شده است. یکی از این اسفنکتر ها ارادی و دیگری غیر ارادی باز و بسته میشوند، عضله بیرونی مقعد، ارادی است و علت این امر قابلیت کنترل مدفوع توسط فرد است. در صورت برقراری رابطه مقعدی این عضله آسیب دیده و خطر بی اختیاری در کنترل مدفوع وجود دارد.

عوارض رابطه مقعدی

رابطه جنسی مقعدی رابطه ای است که در طی آن مقعد به عنوان عضو جنسی زنانه به کار گرفته می شود. این نوع آمیزش مقعدی چه از نظر شرعی و چه از نظر پزشکی نفی شده و خطرات و عوارض زیادی دارد. و علت این امر آسیب پذیر بودن این عضو در طی رابطه و بیماری هایی که ممکن است هر دو طرف این رابطه را درگیر خود نماید. مهمترین عوارض و معایب رابطه مقعدی به این شرح است:

بیماری بواسیر یا هموروئید

بیماری بواسیر یا همان هموروئید شایع ترین نوع از بیماری های مقعدی به خصوص در خانم های جوان است. یکی از مهمترین علل بروز این بیماری در سنین جوانی رابطه جنسی مقعدی است که به شدت انجام آن نفی می شود،

بواسیر یا هموروئید به تورم، واریسی شدن و یا گشاد شدن عروق مقعدی گفته می شود. این بیماری در اثر عوامل متعددی و در واقع مجموعه ای از عوامل ایجاد می شود که از جمله آنها می توانیم به رابطه مقعدی، زایمان طبیعی، یبوست مداوم، بارداری و … اشاره کنیم. از نشانه های این عارضه نیز درد شدید مقعد، سوزش، خارش، خونریزی و … شایع است.

رابطه جنسی مقعدی فشار بسیار زیادی را به عروق و کانال مقعدی وارد می‌کند، همین امر موجب تورم و گشاد شدن عروق می‌شود. در صورت استمرار این عمل بواسیر یا همان هموروئید ایجاد می شود.

رابطه مقعدی با وجود هموروئید

برقراری رابطه با وجود بواسیر اولاً که به شدت دردناک است، دوماً میتواند فشار بسیار زیادی را به بواسیر وارد کرده و باعث پیشرفت بیماری شود.

رابطه مقعدی بعد از جراحی بواسیر

برقراری رابطه جنسی مقعدی در بیمارانی که قبلا سابقه ایجاد بواسیر را داشته اند، به شدت نفی می‌شود. زیرا خطر عود مجدد بیماری وجود دارد. به علاوه بیمارانی که به تازگی عمل بواسیر را انجام داده اند، نیز باید از برقراری این رابطه تا بهبودی کامل پرهیز کنند.

سرد مزاجی و بی میلی جنسی

از آنجایی که لذت واقعی برای زنان از طریق رابطه جنسی واژنی فراهم می شود، و رابطه مقعدی جز رضایت همسر لذتی را برای زن فراهم نمی کند. در طولانی مدت به او احساس وسیله ای برای ارضای میل جنسی داده و این امر موجب بی میلی جنسی و سرد مزاجی می شود.

بیماری های آمیزشی

این نوع رابطه می تواند برای مردان نیز مضر باشد و زمینه را برای بروز بیماریهای آمیزشی فراهم آورد. از آنجایی که مقعد محیطی آلوده و میکروبی دارد، رابطه مقعدی میتواند موجب انتقال این آلودگی ها از مقعد به آلت گردد و عامل بسیاری از بیماری ها گردد. به علاوه بافت مقعد مخاط ظریف و نازکی دارد و در اثر رابطه احتمال پارگی و وارد آمدن آسیب به مقعد وجود دارد. همین امر موجب می شود، آلودگی هایی همانند ویروس ایدز به راحتی منتقل شود.

وارد آمدن فشار به کیسه های منی

هنگام برقراری رابطه مقعدی دیواره های مقعد همانند یک کش محکم اطراف آلت را پوشانده و موجب می شود، به هنگام انزال همانند یک سد عمل کرده و مایع منی را به عقب براند. این امر موجب می شود، فشار بسیار زیادی به کیسه های منی و غده پروستات وارد شود، و به تدریج زمینه را برای بروز انواع بیماریها فراهم می‌کند.

زود انزالی

آمار ها نشان داده اغلب مردان دچار مشکل زود انزالی، رابطه جنسی مقعدی داشتند. این امر مشکلات روحی بسیاری را برای مردان ایجاد خواهد نمود. زیرا زود انزالی در طولانی مدت موجب مانع از لذت بردن مرد شده و زمینه را برای سرد مزاجی وی فراهم می کند.

شقاق مقعد

شقاق مقعدی یکی دیگر از بیماری های شایع نشیمنگاهی است که مهمترین عامل آن برقراری رابطه مقعدی است. شقاق زخم ، ترک یا بریگی عمیقی است که بر روی مخاط یا عضله مقعدی ایجاد می‌شود. این بیماری به شدت دردناک است، و میتواند سوزش، خارش و یا خونریزی همراه باشد.




https://darman.clinic/%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b7%d9%87-%d9%85%d9%82%d8%b9%d8%af%db%8c-%d8%a8%d9%88%d8%a7%d8%b3%db%8c%d8%b1

Comments

Popular posts from this blog

بهترین دکتر بواسیر، پزشک متخصص هموروئید در تهران

۶ روش عمل جراحی فیستول مقعدی; مراقبت‌های بعد از عمل

درمان ۱۰۰% زگیل دست و پا با لیزر و کرایو – علت و هزینه